• Tlf. 50 50 37 73
  • Email: kontakt@sikkereshop.dk
  • Login

Oftest stillede spørgsmål

Kan jeg få mine penge tilbage. hvis varen ikke bliver leveret før pengene er trukket?

Hvis du har handlet med betalingskort i en netbutik garanterer banken for dine penge. Det vil sige at banken skal føre dine penge tilbage, hvis du ikke har modtaget dine varer eller hvis betalingen ikke er godkendt af dig. Har du betalt via bankoverførsel har du ingen sikkerhed for betalingen via banken.

Hvis en netbutik går konkurs, har jeg så mistet mine penge?

Har du betalt med betalingskort i en netbutik, som går konkurs og du derfor ikke kan modtage din vare, skal du henvende dig til dit pengeinstitut, hvor du kan gøre brug af indsigelsesaftalen. Regler for indsigelseaftalen afhænger af banken. Når en virksomhed går konkurs kan du ikke længere gøre krav hos sælger, men derimod i konkursboet. I dette tilfælde skal du kontakte kuratoren. I det fleste tilfælde skal du ikke regne med at få dine penge igen via konkursboet, da det største kreditorer er de første der får deres penge.

Hvis jeg ser en butik med sikker e-shop mærket, kan jeg så være sikker på at det ikke er en fupbutik?

Du kan altid være sikker hvis Sikker e-shop ikonet linker til et hos os godkendt certifikat, men du kan også se på vores hjemmeside om butikken er godkendt. Er disse to forhold til stede, kan du roligt handle på siden.

Hvor kan jeg anmelde en fupbutik, hvis jeg finder en?

Vi har oprettet en formular herunder Anmeld netbutik, hvor du kan anmelde eventuelle fupbutikker.

Hvor lang er min fortrydelsesret, hvis ikke det fremgår i netbutikken?

Din fortrydelsesret er minimum 14 dage. Derefter skal varen være sendt retur inden 14 dage fra du har informeret sælgeren herom.

Hvornår gælder fortrydelsesretten fra?

Fortrydelsesperioden gælder fra når kunden modtager varen og 14 dage frem.

Log ind Ansøg om medlemskab Handelsbetingelser
Array